Tuesday, October 16, 2012

Our very 1st Charity Work

Syawal tahun ni saya dan rakan-rakan berjaya merealisasikan misi kebajikan pertama kami ke Rumah Orang2 Tuan Al Ikhlas di Pulau Meranti. Atas usaha rakan saya Ira bersama yg lain, kami ke sini meraikan Syawal bersama.

Alhamdullilah, impian saya teringin nak experience apa itu kebajikan dimakhbulNYA. Semua urusan pada waktu dipermudahkanNYA, syukur.

Bersama anak saya yg sulong and no. 2 dibawa bersama sebagai saksi 'mangsa' pembuangan ibu bapa oleh anak-anak.

Di sini saya abadikan gambar sebagai kenangan.





Yang berbaju merah itulah pengasas Rumah Al Ikhlas. Beliau saya tabik! Dialah yg memasak dan menyediakan diet kesemua org2 tua di sini. Juga seorang ibu tunggal yg abadikan diri utk Rumah Al Ikhlas ini. Semoga Allah memberkati usaha beliau dilimpahi kurniaan keberkatan dan rezeki jua, Amin.


Dan inilah rakan saya Ira, yg menganjurkan misi ini. Atas idea dan ajakan beliau saya dapat tumpang pengalaman di sini.

Semoga segala usaha kami pada hari itu 
dan juga bakal yg akan dilakukan 
pada hari hari yg mendatang mendapat 
keberkatan dariNYA, sesunggunya 
ianya adalah semata2 kerana ALLAH jua
AMIN 

No comments:

Post a Comment