Thursday, November 22, 2012

Sleeping Bag & DOME!

Haa.. guess what? Insyaallah esok saya akan ke Penang bersama keluarga. A Family trip :-) rasanya hampir 8 tahun tak ke Penang. Dan Penang adalah destinasi perlancongan yg paling saya suka pi. 

Maka malam tadi juga kami ke Alamanda cari sleeping bag. Oleh kerana kami ni ramai, sleeping bag amat kami perlukan. Beli 3 mlm tadi di Carefour, Alamanda. 

Lepas dah selesai misi membeli sleeping bag, hubby nak pekena kopi. Kami ke Dome... dan lama sungguh saya tak ke Dome. The last time was 3 years ago at Dome KLCC. 

Dome di Alamanda agak lengang tambahan pula dah jam 9.30 malam. Hubby order capucinno dan saya hot chocolate. Sejak saya berhenti minum kopi (dah 3 bulan ++) kopi dah macam saya tak berapa kisah. Tak macam dulu, asal keluar mesti stop beli kopi, Latte especially. La ni hot chocolate atau teh menjadi pilihan untuk minuman panas. 



Capucinno acompanied with biscotti (haluh biscotti depa bagi) and hot chocolate with marshamellow (not very nice sbb flavor nya plain). 

Hot chocolate saya minta low fat milk tapi depa kata tak ada. Ok la pakai jer fresh milk. Katanya bila fresh milk tu depa stim, lemak-lemak akan pecah. So saya kata kalau lemak pecah saya still minum lemak-lemak itu kan? hehehe... sengih budak tu. 

Masih boleh senyum untuk pose, camera man hubby saya
Hubby loves to snap pic especially when comes to dine out


Dan akhirnya inilah conclusion setelah menikmati minuman saya, Starbuck punya hot chocolate THE BEST!!! Saya minta low fat, no questions asked, ada jer depa leh buat. Sugar saya mintak reduce 70% pun depa buat. Siap tanya nak whipped cream ke. 

Yes, memang Starbuck yahudi punya tapi itulah ceritanya... 

No comments:

Post a Comment