Monday, November 19, 2012

Ke Terengganu!

Salam :-) dah seminggu lebih tak update. Emm.. been busy sebenarnya.

Tapi dalam pada tu awal cuti sekolah ni saya dan anak-anak berkesempatan ke Kuala Terengganu konvoi bersama kakak saya yg mempunyai rumah di sana. Rumah yang siap sepenuhnya, Alhamdullilah, cantik. Luas dan 'mewah' kawasannya. Bersebelahan dgn rumah adik iparnya, maka ianya a family land :-)

I love to share my journet experience ke Kuala Terengganu. Why? Sebab saya yg drive sendiri ke sana accompanied dgn anak-anak saya 6 orang. Driving with a husband la kiranya hehehe. Not that bad sebab konvoi cuma saat balik, hanya kami sahaja. Still, worth a journey! Alhamdullilah, kami dipermudahkanNYA perjalanan pergi dan balik.

Journey - dari jam 8.30 dari Putrajaya dan sampai di Kuala Terengganu jam 6 petang. Lama kan?! Kerana stopping bagai. Stop nak makan, stop nak solat, stop nak membuang hehehe... dan sebelum sampai ke rumah kakak, singgah ke pasar Batu 6, Subhanallah, kuih muih memang meleleh youuuuu! Worth mai Ganui wa tell uuuuuuu!!!

A few pictures saya share di sini.


These are the 2 cars that travel from KL to Kuala Trengganu. Masa ni ada majlis hari lahir anak saudara saya iaitu anak kakak saya disambut pada 13 November 2012. Ramai saudara masa sebelah abang ipar saya yg hadir. Alhamdullilah rata-rata memuji juadaha kami petang itu :-)


Anak saya Ira really had a good time in Terengganu!


Menikmati keropok lekor kedai kepunyaan adik kepada abang ipar saya di Seberang Takir. Nama kedainya Keropok Rossa. Alhamdullilah, memang laris keropok lekornya. Banyak ikan dari tepung.


Sambil makan keropok lekor, tengok lembu diberi makan. Anak-anak saya memang peminat utama lembu-lembu ni hehehe... al maklum di Putrajaya mana ada lembu maka bila nampak lembu secara berdepan memang terpegun habis!


Actually tak banyak pictures yang umph saya ambil. Mana tak nya, sibuk dgn anak-anak, ada peluang saya snap gambar. Kalau tak memang tak ada la. Apa pun pengalaman bercuti di Kuala Terengganu was a great experience.

Yang paling amazingly great experience adalah makanannya, especially kuih muih, mak aiii bermacam!  Yang tak pernah saya jumpa, makan dan tengok. Juga, bonus adalah..... KENAIKAN BERAT BADAN!!!!! Serious, memang naik huhuhu... now got to struggle to lost weight huhuhu... why??? why??? :-))))))

No comments:

Post a Comment