Friday, January 18, 2013

Kiraku, Japanesse Restaurant @ Cyberjaya

Kini di Shaftsbury Square Cyberjaya ada restoran makanan Jepun yg terletak di tingkat 2. Dan saya juga suami berkesempatan mencuba makanan di sini. 


So far Alhamdullilah, inilah makanan jepun paling sedap pernah saya makan. Saya yang bukan pengemar sashimi, menyukai sashimi di sini dan cukup tidak suka dengan green tea ice cream, sudah mula 'jatuh cinta' dengannya hihihi... 


Seating at table no 5, ada sesame chilli oil, kicap jepun dan memacam kat meja ni. Saya tak add in apa-apa dalam hidangan saya sebab rasanya sudah cukup sempurna. yang bersusun tu adalah lipatan tissue.. nice kan :-) and a candle to lighten up our table :-)



Menu saya adalah set chicken katsu bersama minced beef with tofu  served with rice and miso sup. Chicken katsu is superb! moist! and miso sup nya sangat sedap. Huby had seconds for his miso sup :-)) 

And hubby is having sashimi. Perghh, inilah ketakutan besar saya bila comes to sashimi. TAPI! haaa...persepsi saya berubah habis. Kerana sashimi nya waduh!!! so so fresh.. tuna melts in ur mouth! macam cuts of puding pun ada. Hubby was groaning in happines hahaha... mata membulat dan senyum terpancar! (tanda sgt berpuas hati).
**tak ada pic nak sertakan, sorry


Last but not least, green teas ice cream with red bean. Lagi satu 'benda' yang eksotik amat saya tak suka TAPIIIII!!! hehe... mak oooooiiii, sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! I can't stop stroking dessert spoon to my mouth hihihi... 

Total price for this meal was RM85++. My chicken katsu set was RM28++, sashimi set tak ingat dah harga... green tea & red bean ice cream RM12++ (for a single scoop, nasib baik order satu jer :-))) dan we had japanesse tea, hot RM3.00 per cup. 

Apa yang saya boleh comment secara keseluruhan, AWESOME!! I come back again Insyaallah extra rezeki dan panjang umur. We are very lucky that me and hubby suka japanesse food while our kids memang tidak hihihi ... kalau tak a table for 8 can cost us perggghhh... ayah depa dapat bonus baru leh pi makan kat sini...


Alhamdullilah, another rezeki given to us, Amin. 

No comments:

Post a Comment