Friday, February 1, 2013

Guppy!!!!

Ada rasa berkenan pulak dengan ikan perhiasan. Gara-gara ke Warta Bangi nampak aquarium cantik-cantik dia orang jual. Dan akhirnya seminggu lepas kami dapatkan sebuah aquarium dalam 1.5 kaki, just nice nak bubuh ikan kecik-kecik ni. 


Maaf gambar tak berapa sharp tapi inilah the best shoot 
leh saya ambil huhuhu... 
Aquarium yang dibeli dalam package
yang dibeli RM215 seperti dalam gambar

Ini saya anggap sebagai permulaan orang seperti saya yg baru nak berhobi membela ikan petite. Dan kelmarin saya beli ikan lagi. Dah jadik cam seronok lak nak menambah penghuni dalam aquarium ni. Tapi tu la kecik kan, jadi nak isi pun kena berpada pada huhuhu. 

Sedikit info tentang ikan yg saya beli. 

Ikan Guppy @RM1.00 x 2 di Dengkil 
Bangi @ RM3.00 / Selayang Mall RM2.50

Ikan Black Molly @ RM1.00 x 2 di Dengkil 

Ikan Tetra Neon @ RM1.00 x 10 di Dengkil 
Selayang Mall @ RM1.50

Nampak tak perbezaan harga. Asalnya saya dapat tahu kedai aquarium di Dengkil bila pusing kat main road tak nampak pun kedai tu. Lalu saya singgah di kedai nursery pokok dan akak tu tunjuk jalan ke kedai aquarium. Apa lagi U turn nak ke kedai tu. Mak oooii, murah ler hehehe.. tapi as said, nak beli kena berpada-pada huhuhu

No comments:

Post a Comment