Tuesday, December 4, 2012

The truth...

Setelah lama berseronok dengan rezeki ALLAH berikan & kesempatan yang diberikan, maka saya kembali melakukan sedikit pembacaan tentang permasalahan Islam sedunia (macam pengkaji dunia pula saya). 

Seriously, saya amat concerned dengan apa yang berlaku pada Palestine di Gaza. Angka kematian amat membimbangkan. Masa yang sama saya rasa amat bertuah di bumi Malaysia ini. Subhanallah, hambaMU ini hanya dapat sertakan doa buat keselamatan penduduk Palestine malah untuk orang-orang Islam seluruh dunia. 

Juga tentang Muammar Ghadaffi, rasanya semua tahu akan bagaimana kejatuhannya. Angkara siapa? Allah jua Yang Maha Mengetahui. Saya begitu hairan dengan kepimpinannya yang sangat pro-rakyat boleh digulingkan sebegitu sekali. 

Malah banyak positive actions beliau telah lakukan pada rakyat Libya. Dan seorang blogger sudah memberi listing apa positive actions beliau lakukan... meh, klik dan baca di link ini http://humansarefree.com/2011/10/muammar-gaddafi-truth.html

Hairan bagaimana ini terjadi. Jawapannya, manipulasi pihak Yahudi. Marsyaallah, dasat sungguh angakara mereka. 

Masa yang sama, marilah kita sama-sama doakan keselamatan negara kita Malaysia. Agar sentiasa dilindungi Allah jua. 


Secebis ingatan pada diri saya juga 
para penyinggah di blog saya
Jangan negara kita terjadi seperti Libya
Jangan kepimpinan kita jatuh ke mereka yang salah
Kelak seakan kita 'dijajah' semula
Bersama kita doakan kesejahteraan negara
Amin

No comments:

Post a Comment