Tuesday, December 4, 2012

Selami Jiwa... Ampun Diri Ini

Sebagai manusia biasa, saya tak lari dari kesalahan. Ini mungkin ungkapan standard sebagai mengiakan diri berdosa. Tapi ungkapan ini adalah benar semata. 

Bila Prof Muhaya kata 'jadilah diri orang yang baik maka ALLAH akan jodohkan kita dengan orang yang baik juga'... sambung Dr Fadzillah Kamsah 'wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan wanita yang jahat untuk lelaki yang jahat'... 

Saya tidak melihat jauh sekadar diri sendiri. Saya belum dapat melabelkan diri sebagai orang yang baik tapi tidaklah saya memandang diri saya seorang yang jahat. Apa yang amati adalah diri ini masih belum mencapai versi baik yang dituntut oleh ALLAH & Nabi kesayangan kita Muhammad s.a.w. Dan sedang berusaha ke arah itu. Semoga usaha saya dimakhbul olehNYA dan mendapat keredhaanNYA, Amin. 

Sekadar menurunkan rasa hati dan emosi yang tetiba tak boleh nak slip out my mind tentang menjadi orang yang baik..... 

No comments:

Post a Comment